torsdag 9 januari 2014

Shit alltså..

Nu går tiden så där fort igen.. Torsdag kväll och snart är det fredag.. Jullovet tog slut lite snabbt som det kom. Men gud vad skönt det var och när jag har pratat med mina klasskamrater igår så var det fler som hade njutit..

I tisdags när barnen började skolan så mådde jag inte bra.. Blev väldigt snabbt illamående på förmiddagen fick gå & lägga mig och vila ett tag. Sedan åkte jag iväg & veckohandlade. Även om maken sade att vi inte skulle handla så mycket (iallafall det som var uppskrivet på lappen) så shoppar jag ändå det jag känner är billigt, som vi behöver eller så vidare..
Barnen kom hem tidigt.. Och vi hade en helt okej kväll..

Igår började jag skolan, skönt att vara tillbaka.. Hade världens bästa föreläsare som snackade kommunikation med oss.. Höll inte på att nicka till en enda gång då.. Härligt värre..! Dock hade hon inte värsta glädjande nyheterna.. Vi ska ha 2 inlämningsuppgifter & den ena ska vara klar på måndag, skriven i rapportform.. SHIT! Vi ska "tjuvlyssna" eller själva deltaga i 2 samtal som vi ska analysera & skriva om.. Kände okej där går helgen, men idag när vi hade en ny föreläsare i annat ämne ville han också att vi skulle läsa på tills på måndag så vi kunde ställa frågor INNAN tentan.......
Så ikväll så har jag skrivit kladden för rapporten, varit ute & gått med grannen och jagat patienter till min patientdag i mars då jag ska putsa 3 personers tänder...

Elias mår inte toppenbra ikväll, kommer inte till ro & sedan vid 21.15 kommer han upp & säger att han mår illa och är snurrig.. Nu ligger han i vår säng.. Usch vill inte ha magsjuka.. Men det värsta är ju att jag själv har haft något skit med magen nu i 4 dagar.. Mått JÄTTEilla, ont i magen & mår allmänt kast och en jävla massa luft i magen. Dock kan det ju bero på medicinen... Men det har jag inte tid att känna efter.. Jag måste gå imorgon, ska jag må dåligt så låt det vara i helgen då...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar